Feb 10, 2011

IMPIAN

Menurut ahli falsafah Jerman, Friedrich Wilhelm Nietzsche (1844~1900), 
“Manusia hanya akan menjadi mulia jika mempunyai impian hidup”.

Adakah anda mempunyai matlamat? merupakan suatu keazaman yang kuat yang terpendam dalam hati anda, bagaikan suatu kekendak yang perlu dipenuhi. Ia dapat merangsangkan naluri hati dan keupayaan diri anda. Sebaik anda memikirkannya, anda akan menguja.

Sesungguhnya, kita semua mempunyai 5 matlamat hidup yang besar untuk direalisasikan, yakni kesihatan, pendidikan, kerjaya, melancong dan beramal.

Adakah anda memiliki semua impian tersebut? Smile anda mahu merealisasikan matlamat hidup itu? Sebenarnya, ia mudah saja!

Untuk merealisasikan 5 matlamat hidup yang besar itu, kita hanya perlu memiliki “3 Modal”, iaitu “Wang, Kebolehan dan Diri Anda”.
Asalkan kita memiliki ketiga-tiga jenis modal tersebut, pasti kita dapat mencipta suatu keajaiban yang menakjubkan dengan merealisasikan impian hidup kita! 
Smile Demi merealisasikan 5 matlamat hidup besar ini, apakah jenis pengorbanan yang anda sanggup gadaikan? 

Menurut Chen Shi, “hanya sepatah kata, suatu peristiwa sudah memadai untuk mengubah seumur hidup kita. Asalkan kita sudi belajar, nasib kita akan berubah kerana ilmu bagaikan pelita hidup yang boleh menciptakan kekayaan untuk kita semua!”



No comments:

Post a Comment